Geen onverwachte kosten meer

Een printer is een onmisbaar apparaat voor een bedrijf en wordt vaak voor diverse doeleinden gebruikt. Gelukkig zijn printers in de aanschaf meestal niet heel duur, maar toch kunnen zich onverwachte kosten aandienen in de vorm van papier, onderhoud en inkt. Hieronder kun je lezen hoe je de juiste printer kunt uitkiezen en hoe je ervoor kunt zorgen dat je geen onverwachte kosten hebt. 

Een printer kopen of huren? 

Als je een printer nodig hebt voor je bedrijf kun je kiezen tussen een printer kopen en een printer huren. Voor beide opties is wat te zeggen: Een printer kopen is bijvoorbeeld handig wanneer je niet heel vaak gebruik maakt van de printer, en een printer huren biedt net wat meer gemak als je juist veel gebruik maakt van een printer. Of je kiest voor huren of kopen van een printer hangt dus een beetje af van je gebruik. 

Hoeveel gebruik ga je maken van de printer en hoeveel prints ga je dagelijks maken?

Niet alleen de vraag of je een printer moet huren of kopen maar ook de vraag wat voor printer je nodig hebt is afhankelijk van hoeveel en wat je gaat printen. Maak je maar een paar keer per dag een printje dan heb je meestal wel genoeg aan een inktjetprinter. Gaat het om een groot kantoor waar meerdere medewerkers dagelijks stapels documenten moeten uitprinten, dan heb je een professionele laserprinter nodig. Het is handig om van tevoren te bedenken of je ook kleurenprints wil gaan maken, en op welk formaat je wilt gaan printen. Het is overigens ook mogelijk om voor een maand een grootformaat kleurenprinter te huren, je hoeft zo’n kostbare printer dus niet meteen aan te schaffen. 

Een all-in servicecontract afsluiten om onverwachte kosten te voorkomen 

Wil je uitsluiten dat je voor onverwachte printkosten komt te staan, dan is een all-in service contract je beste optie. Een all-in service contract is een onderhoudscontract waarbij ook het vervangen van de printcartridges en het aanvullen van het papier inbegrepen is. En bij een printerprobleem komt er zo snel mogelijk een monteur naar je toe om het euvel te verhelpen. Je kunt een all-in service contract afsluiten bij de aankoop van je printer of tegelijkertijd afsluiten met het leasecontract. Met een all-in service contract kom je dus niet voor torenhoge rekeningen voor reparaties en printercartridges te staan en heb je altijd voldoende papier.

Aanbevolen artikelen